Friday, August 05, 2011

Ist5Days 2010 - Neler Oldu? 3/3

Son kez merhabalar,

Umarım kısa yazarız da, Ist5Days'in son günü için birşeyler toparlarız. Bu son günün benim için ayrı önemi, Orientiring'ten ilk madalyam... (Tabi umarım tek olmaz... :) )
Neyse, umarım iyi olur diyelim, başlayalım ilk kelimeler ile...




Pazar sabahı oluyor. Sabah uyanış 7:00. Aslında moral bozuk, zira ilk Ist5Days ile birlikte heves yaratan Kapalıçarşı parkurunun zevki akşam çıkar sanki de, öğlen koşulacak olması moral bozucu işte. Ama sonuçta Kapalıçarşı... :) Merakla bekliyoruz, 7:30'da odadan çıkış, kahvaltı falan derken 8:30 vapurdayız, Eminönü yolcusu kalmasın... 8:50'de Tramvay yoluyla Çemberlitaş, Kapalıçarşı girişi...



2 senedir yarışa katılıyorum. Gelmeden önce bin kez baktım Google Earth'den. Ancak yine kaçırdım... Çemberlitaş'ta inince Kapalıçarşı girişi için 1 önceki durağa yürümek gerekiyor... Umarım bu kez öğrenmişimdir... :) Hava aydınlık, etraf insan dolu... İçeri girmemize izin vermiyorlar. Zira yan kapıyı yarış başlangıcı yapmışlar. Kapıdaki güvenlik de sadece yarışçı numarası olanları içeri sokuyor. Deryacım, yarışçı lojistiği ancak girişi yok... Sanırım yarış süreci ilerledikçe biraz esneyeceklerdir... Yan kapıda giriş kurulmuş. Bu kez oradan gireceğimiz için, üstümüzü toparlıyoruz. Yarış başlangıcı 10:00. 10:14 çıkış olduğundan acil kaydıyla ısınmaya başlıyorum yine. Kapıdan görünen o ki, değişik birşeyler var içeride...



Bu kez taktiğim belli. Kendimi iyi hissediyorum. Planımı yaptım. Geçen seneye göre, koştuğum süreye, yaptığım kısa da olsa antrenmanlara ve özgüvenime göre tüm yarışı koşmaya çalışabilirim. 1-2 tane de aktif dinlenme parkuru belirledim. Herşey planladığım gibi giderse sonuç alabilirim bile...



Başlangıç anı, heyecanla çıkışa hazırım... Yavaş yavaş ilerliyorum. Çıkış emri ile direkt depar. (Bu arada açık yarışmanın en sevdiğim yanı bu oldu... Son 1 dakika bölgesinde harita alıyoruz :) Çok özleyeceğim...) 1-2-3 derken hedefler sırayla arkamda kalıyor. Moral yükseliyor. Ancak biliyorum ki, moralim yükseldikçe, hata ihtimalim artıyor. Hatta istatistiklerim 7-8 aralığında hata yaptığımı gösteriyor. Tabi Açık kategori olduğu için çok hedef var... Sonuçta bildiğim biryerde yine takılıyorum. Beklediğimden farklı bir nokta ama sonuçta aşırı güven ile bir iç bahçede rahat 3-4 dakika takılıyorum. Aptal gibi dönüp duruyorum... (Bu arada döndüğümde haritada hata olduğundan emindim. Geçtiğimiz yıllardan biliyorum ki, o sırada beynimde oksijen olmuyor. Bu nedenle ısrar etmesem de hata olduğundan eminim :) Dediğim gibi, beynimin hata yaptığını bildiğimden fazla ısrar etmiyorum ancak eminim yahu... (Bu eminliğim 2 saat sürüyor :) Ödül töreni sonrası kendi hatamı bulabiliyorum... Ne oksijenmiş arkadaşım...)) Sonunda bir saniye olduğum yerde durunca herkesin farklı yönde koştuğunu görüp, o hedefi hallediyorum ve herşeye düzene giriyor. Sonrası yine düzenli gidiyor...



Yarışın son bölümü güzel... Son düzlükte depara kalkacağım derken, bakıyorum 4-5 hedef de orada var... Labirent hazırlanmış. Bir çok köşede fener konmuş. Haritamda belirli hedeflere basmam gerekiyor. İlk kez karşılaşıyorum ama çok zevkli... :) Onu da hızla aşıyor, son deparla toparlıyorum. Sanki iyi bir sonuç. O aradaki büyük hatayı da yapmasaydım, kendimden çok eminim. Ama var ya o hata...

Neyse, muhabbet derken, sonuçlar düşmeye başlıyor. Birinci başlıyorum. Zamanla düşer diyorum ki, ikinciliğe düşüyor. Son ana kadar büyük heyecan ve daha da düşmüyor... :) Sonunda ilk madalyam... 2011 Ist5Days'inde de Açık yarışmak için bahanem var. Ancak sonra Master yarışacağımdan, bu sene bir tane daha alsam iyi olur :)



Madalya töreni diyince, kürsü düşündüğümden zevkli bir alanmış. Birçok foto çekiliyoruz ve yola çıkıyoruz. Madalya törenine kalınca, tabi ki 15:00 vapuru. Ancak karşıya geçiş. Ancak misafirhaneye gidiş. Birşeyler atıştırma. Havaş, Havaalanı derken zaman hızlı geçiyor.



Ve sonuçta Ist5Days 2010 benim için daha yararlı bitiyor. An itibari ile Ist5Days 2011 için hazırlanmaya çalışıyorum. (Yakında harita çalışmaya da başlarım.) Bu sefer amacım 5 yarıştı ancak sanırım 4 yarış ile döneceğim. Dur bakalım... Sonuçta 4 yarış da olsa gidilecek umarım. Ayrıca bu kez Kapalıçarşı yine gece. (tepe fenerlerini unutmayın...)

Yakında 2011 haberleri ile ilgili de yazarız artık...

Bu arada her türlü soruya da bilgi ölçüsünde cevap vermeye çalışırız artık...

Selam, Saygı...

Not: Bu arada, harita yazmaktan vazgeçtim, unutmuş değilim.. Sonrasında belki farklı haritalar yazabilirim, kim bilir? :)

Pazar Zaman Çizelgesi
07:00 - Uyanma
07:30 - Odadan Çıkış > Minibüs > Kahvaltı
08:30 - Vapur (Eminönü)
08:50 - Tramvay
09:00 - Çemberlitaş
14:00 - Tören
14:45 - Vapura gidiş (15:00'de kalkacak)
18:30 - Taksi (Havaş'a)
18:50 - Havaş



No comments:

Post a Comment