Monday, October 29, 2007

Yeniköy - Çatalca Barajı Yürüyüşü

Parkur: Yeniköy - Çatalca Barajı (İzmir)
Grup: DEDAK (Dokuz Eylül Dağcılık Kulübü) - B Grubu
Tarih: 28/10/2007
Hava: Açık

Çok güzel bir havada 8:10'da Konak İskelesi önünden servise bindik. Üçyol Gaziemir çıkışında 1 otobüs, 3 minibüsten oluşan konvoyu oluşturarak Yeniköy'e doğru yola çıktık. Çatalca Baraj Göleti'nin yanından otobüslerle geçerek Yeniköy'e vardık. Köy kahvasinde içilen çaylardan sonra yeniden otobüslere binerek yürüyüş hareket noktasına gittik. Bu sırada C grubunu köyde bıraktık. Onları bıraktığımız yeri ve onların hareket hızını görünce C Grubundan bir süre daha korkmam gerektiğini anladım. :D

10:25'de verdiğimiz Spor Molasından önce kısa bir tırmanma yaptık. Spor molasında açma-germe hareketleri yaptık, nefes açtık. Oraya kadar arada durarak nefes molaları verdik. Doğanın sessizliğini dinlemek farklı birşey bu arada.

11:10'da bir mola vererek yolu 1 saat uzatmak istemeyenleri kısa yoldan mola yerine gönderdik. Çok küçük bir grup o tarafa ayrıldı. Bizler göletin çevresini dolaşmak üzere hareket ettik. Yol boyunca gerçekten zor inişler vardı. Sürekli kayalar ve taş kırıkları arasında inmek toprakta inişten daha zormuş. Hele bir de yolun sonu aşağıya 90 derece inen yar ise. (Çok yüksek olmasa da, düşsem birşey olurdu herhalde :D ) İnişi yaptıktan sonra, aslında kötü birşey yaptık. Yani biz kötü birşey yapmadık ama çok acı birşey yaptık: Bir göletin içinden geçtik, geçebildik. Ne yazıkki göletin büyük bölümü kurumuştu ve içinden geçilebiliyordu. Ve göletin içinden geçmek için yüzmek gerekmiyor. Kötü... Neyse, göletin öbür yakasında bizi eğlenceli bir tırmanma bekliyordu. Çamur olduğu için sürekli kayan 5 dakikalık bir parkur bana Behzat Tepe inişini hatırlattı. Zaten görüp görebileceğimiz en zorlu bölüm de o 5 dakikalık tırmanma imiş. Sonrasında orman yolunda 10 dakika yürüyüş ve mola.

12:15'den 13:30'a kadar gerçekten uzun bir yemek molasını takiben yeniden başladık. Gruptan kopmaların çok olduğu sürekli durulan aslında grup açısından biraz da sıkıntılı ama zorluk açısından hafif bir parkurdan sonra 14:20 gibi bir mola vererek grubu yine ikiye ayırdık. Kalanlar otobüse giden A grubuna katılarak parkuru erken bitirdiler.

14:20'de ayrıldıktan sonra yine hafif zorlukta bir orman içi yoldan ilerleyerek 15:55 gibi köye vardık. Buradaki en büyük zorluk da sadece kollarımızı çizen sık ağaç ve çalı dalları idi.

15:55'de köye vararak son çay molamızı verdik. 16:15'de servisler hareket ederek köyden ayrıldı.

Behzat Tepe yürüyüşündeki kadar zor ve heyecanlı bir parkur olmasa da yine de eğlenceli bir dinlenme gününü daha bitirmiş olduk. Bu arada baton'un (veya sopanın) insanın riskli inişlerde hareketlerine ne kadar yardımcı olabileceğini gördüm. Baton şu an için kritik olmasa da bir sopa Behzat Tepe'den inişteki sorunlarımı %70-80 azaltırmış.

Neyse, işte saat saat neler yaptık:

Yeniköy - Çatalca Barajı (20km)
Otobüste Toplanma ____8:10
Mola(5dk) ____________14:20
Bitiş ________________15:55
Otobüs Hareket _______16:15
(Bu programa 1 dakikalık nefes ve grup toplama molaları dahil değildir.)

Not: İlgili Resimleri: http://www.flickr.com/photos/8105518@N07/sets/72157602781977321/ adresinden bulabilirsiniz.