Sunday, July 27, 2008

1 Teşekkür: Bayram Ali ALTUĞ




Tekrar merhaba,

Bugün bir teşekkür yazısı yazmak istedim. Aslında DEDAK'taki ve Gezenbilir.com'daki tüm büyüklerime ve kardeşlerime teşekkür etmem gerekir öncelikle. Bana doğa yürüyüşünü öğrettikleri için. Sonrasında DEDAK'taki büyüklerim var. Bizlere Türkiye'deki heryere giderek, İzmir'de kurulu bir kulüp olarak heryere gidebileceğimizi, gerekli eğitimi aldığımız takdirde Türkiye'de heryere yürüyebileceğimizi, her dağa tırmanabileceğimizi öğrettikleri için. Şimdi DEDAK'ta bir büyüğümüz bizlere birşey daha öğretiyor: İstersek İzmir'e 7134 metreden bakabiliriz.

Ben aslında dağcı değilim. Dağcılık niyetimde yok aslında. Ama çok da bilinmeyen bir sporun İzmir'deki sporcularından olmaya çalışıyorum. Kulübümde bu sporu, bir takımı kurmaya çalışanlardanım. Ve Bayram Ali bey, bana da yeni bir ufuk gösteriyor: Bu sene 8. olduk ama gelecek sene 7134'e de çıkabilirsiniz! Benimle yürüyüşlere başlamış, dağcılığa başlayacak dostlarım var, diyor ki; Ben 7134'e çıkabiliyorsam, sizin işiniz daha zor artık :)

Lütfen kimse alınmasın, herkes büyük işler yapmış, DEDAK'ta da, çeşitli kulüplerde de. Benim de DEDAK'ta Bayram Ali beyden daha samimi olduğum, bana çok şey öğretmiş, çok büyüğüm var. Onlardan çok şey öğrendim, daha da öğreneceğim. Ama bugün çok şey öğrendim. Yurtiçi-yurtdışı, 5 gün-15 gün, uçakla-trenle-otobüsle, herşekilde biz de herşeyi yapabiliriz ve yapmalıyız da artık...

Neyse, tüm yeni başlayanlar adına, önümüzdeki çıtayı biraz daha yükseğe çıkarttığınız için size hem KIZIYORUM ( :) ) hem de çok TEŞEKKÜR EDİYORUM... Biz de sizden aldığımız bu feyz ile bizden sonrakiler için hedefi daha da yukarı çıkartmak için çabalayacağız. Tekrar teşekkürler...

Neyse, ben bilmiyordum, siz de bilmiyorsanız, gidilen yer; Peak Lenin; (Wikipedia'dan yazının bir bölümünü çevirdim. Ayrıca resmi de Tunç Fındık'ın sitesinden aldım. Umarım kızmazsınız...)

Peak Lenin
Peak Lenin, Kırgızistan ve Tacikistan sınırında Gorno-Badakhshan (GBAO) bölgesinde bulunan 7134m yüksekliği ile iki ülkenin de 2. en yüksek noktasıdır. Orta Asya-Trans Allay dağ grubu (Pamir) içerisinde yanlızca 7495 metrelik Ismail Samani Peak tarafından geçilmektedir.

1871 yılında keşfedilerek dönemin Türkistan lideri Konstantin Kaufman adına Kaufman Dağı adını almıştır. 1928'deki Rus devrimi sonrasında Sovyetler Birliği'nin ilk lideri Lenin'in ismi verilmiştir. Haziran 2006 tarihinde resmi olarak ismi 3. kez değiştirilmiş ve İngilizce kısaca Ibn Sina Peak adını almıştır. (Ancak İngilizce kullanım kolaylığı açısından birçok yerde Peak Lenin veya Lenin Peak ismi halen kullanılmaktadır.)

İlk kez 1928 yılında Karl Wien, Eugene Allwein and Erwin Schneider tarafından oluşturulmuş bir Alman ekibi tarafından tırmanılmıştır. Güney yakasından 9, Kuzey yakasından 7 olmak üzere 16 rota iyi bilinmektedir. Özellikle kolay erişimi ve bazı rotalarının kolaylığı nedeniyle tercih edilmektedir. Ancak bu kaza olmadığı anlamına gelmez. Örneğin 1974 yılında 8 kişilik bir dağcı ekibi fırtınada kaybolurken, 1990 yılındaki bir deprem 43 dağcının kaybına neden olmuştur.

Bilgiler için; http://en.wikipedia.org/wiki/Lenin_Peak

Resim için; http://www.tuncfindik.com/?p=1003

Selamlar,

No comments:

Post a Comment