Sunday, July 20, 2008

Geocaching - GCWBYC

Merhaba,



19.07.2008. İlk başarılı Geocaching denemem. Gerçi çok kolay bir kutuydu ama yine de moral açısından iyi oldu. Yazının bundan sonrasına nasıl devam edeceğimi bilmiyorum aslında. Zira hem anlatmak istiyorum hem de gideceklere kopya olmasın. Neyse, kopya istemiyorum diyenler, fotoğraflara bakmasın diyelim ve neler yaptık kısaca anlatalım.

Haftasonu Kuşadası'na gidecektim. Sanırım bir Geocaching'ci olmanın birinci kuralını öğreneceğim. Gitmeden önce www.geocaching.com a bakarak gitmişken bir de kutu bulmalı veya giderken yanımda bir kutu götürmeliyim... Ben de öyle yaptım. Siteye baktım. Arama kutusuna "Kusadasi" yazdım ve ilk gelen kutu:

Kod: GCWBYC
Isim: Pigeon Island

Kutu içerisinde 4 adet Geocoin görünüyor. Ayrıca bir de fotoğrafla desteklenmiş. Sanırım benim gibi bir acemi bile bulabilir. Sitedeki yazıcı-dostu tuşunu kullanarak notların bir kopyasını alıyorum. (Sonra birşey daha söyleyeceğim. O burada yapılacaktı ;) )

Cumartesi günü Kuşadasına gidiyoruz. Güvercinada'yı hemen geçince solda otopark var. Tekne turu değil derseniz, 5YTL alıyor. (Tekne turu ise 10muş) Derya ile birlikte yürüyoruz Güvercinada'ya. Orada hatırlıyoruz ki kutuya koyacak birşey almadık. Oradaki hediyelik eşya satıcılarından nazar boncuklu iki hediye alıyoruz. Malum kendi hazinemizi alınca yerine yenisini bırakmak lazım. Gelenler turist olacaktır diyoruz. Sanırım hatıra olarak hoşa gidecektir?

Kaleye doğru yürürken farkediyorum: Geocaching.com sitesinde yazıcıdan çıktı alınca KOORDINATLARI KAGIDA BASMIYORMUS. (İşte burası...) Aslında o çıktıyı alınca Koordinatları elle üzerine not etmek gerekiyormuş. (Unutma) Neyse diyoruz çünkü fotoğraf desteği net olarak aklımızda...

Kaleyi biraz dolaşınca da neresi olduğu çok belli oluyor. (Buraları kopya olmaması için atlıyorum ama fotoğraflara baktığınızda yaklaşık olarak anlarsınız zaten.) (Sonuçta amaç biraz da oraya kadar gitmişken o noktayı da görmek değil mi?) Kutunun yerini farkedince anlatımdaki "ÇEVREDEKİLERE DİKKAT EDİN" cümlesini orada anlıyoruz. Geleni geçeni çok olan bir yer. Sonuçta kutunun güvenliği için alınırken de, bırakılırken de yerinin anlaşılmaması gerekiyor. Burada Derya erketeye yatıyor. Ben de belli etmeden (!) kutuyu yerinden almaya çalışıyorum. Yaklaşık 10 dakikalık bir çalışma sonrası farkedilmeden kutuyu hem bulup hem de yerinden almayı başarıyoruz.

Kutunun içinden çıkanlar çok güzel ve döker dökmez ikimizde birer hediyeyi hemen gözümüze kestiriyoruz. Ne de olsa hazineyi bulduk değil mi? :) Hazinemizden hediyelerimizi (Ben Cacher Geocoin'i alıyorum, eşim Derya bir anahtarlık beğeniyor) alıyoruz, yerine de bizden sonrakilerin hediyeleri olarak bir bileklik ve bir nazar boncuğu anahtarlık bırakıyoruz. Ayrıca kutuda bir grup önceden bırakılmış hediyenin hala durduğunu da söyleyeyim.

Sonrasında hazinemizle birçok fotoğraf çekiyoruz ki ilk kutu bulmamızı doyasıya kutlayalım. Çektiğimiz birçok fotoğraftan bazılarını aşağıda paylaşıyorum. Hoşunuza gideceğini tahmin ediyorum.

Kutuyu yerleştirme bölümü çok zorlu geçiyor. Yaklaşık 20 dakika kadar uğraşıyoruz hem de adım adım. Çünkü sürekli misafirlerimiz oluyor. Zorlu bir çalışmadan sonra kutuyu saklamayı başarıyoruz.

Aradaki bölümler sizin için kritik değil. :) Hazineyi bulmuş olmanın büyük zevkini 2 gün yaşıyoruz ve bugün eve gelir gelmez www.geocaching.com sitesine "BEN BU KUTUYU BULDUM" notu düşüyorum. Sonrasında da yine aynı sitede Geocoin takip formunu dolduruyorum. Şimdi ise Cacher Geocoin'im elimi yakıyor. Gücünü hissediyorum :) En yakın zamanda elimden çıkartmam gerektiğini biliyorum. Keşke bu aralar yurtdışına çıkma durumum olsaydı diyorum ama ne yazıkki yakın zamanda olmayacak. Bu yüzden sanırım en yakınımdaki kutulardan birine bırakacağım. ;)

Neyse, ilk kutumu buldum. Şimdi sanırım geçen sefer bulamadığım kutuya dönmek de fikirler arasında.

Tavsiyem, siz de biryere gitmeden bakın bakalım orada bir kutu var mı? Belki de birisi sizin için bir hediye bırakmıştır, gideceğiniz yere?

Şimdi fotoğraflar; Dediğim gibi sanırım hoşunuza gidecektir. :)

No comments:

Post a Comment