Tuesday, January 08, 2008

Bağyurdu - Dededağ

Parkur: Bağyurdu - Dededağ - Bağyurdu(Manisa)
Grup: DEDAK (Dokuz Eylül Dağcılık Kulübü) - B Grubu
Tarih: 06/01/2008
Hava: Açık/Parçalı Bulutlu



Evet, uzun bir aradan sonra sonunda yürüdüm. (Evet, daha önce Babababa demiştim. :) ) Hem özlemişim hem de hamlamışım. Tavsiye ederim, bu işe 1 ay bile ara vermeyin. İçiniz istiyor ancak vücudunuz tepki vermiyor. Aklınız hatırlıyor, "1,5 ay önce yapardık" diyor, vücut "yok canım, abartma, otur oturduğun yerde" diyor. Sakın ara vermeyin diyorum ve çok da uzun olmayan notlara başlıyorum.

8:05 itibariyle Konak iskele önünden yola çıkıyoruz. Minibüs yine kalabalık. Bir bakıma iyi tabi. Herkes hemfikir ama sonuçta tenha olsaydı, bu dev gibi çantalarla daha rahat yolculuk ederdik değil mi? (veya bu bireyci, faydacı, (tamam doğrusu bencil :) ) anlayışı bırakmam lazım :) ) Yolculuk çok güzel gidiyor. Önceki akşam bakmıştım, yolculuk 1 saatten uzun sürecek. Mp3 player, sudoku falan herşey hazır. Ama tabiki yolculuk arkadaşları daha iyi bir tercih. Gürsel hocam, Merve ve yeni üye Aslı (sanki ben eski üyeyim?!?) çok güzel bir muhabbet ile 1 saatlik yol hemen bitiveriyor. Aslında inerken inmesek de muhabbete devam mı etsek derken, bakıyorum dışarıda puslu, hafif serin, sabahı anlatan (aslında ne kadar uğraşsam bir sabah bir köy meydanında yürümediyseniz bu havayı anlatmam mümkün değil. Bunu yapanlarsa anladı zaten) bir hava bizi bekliyor. Muhabbet devam eder, yürüyün diyoruz, yürüyoruz.

9:00'da köye vardık. Şirketten çaylarımızı içtik. (Hatta bahsetmeden geçemem. Bölümde yaptığım yönlendirmeler işe yaramış, otobüsten indiğimde karşımda Emrah (öğrencim) duruyordu. Ne güzel de, aslında insan karşısında öğrencisini gördüğünde yaşlandığını hissediyor :) Neyse...) Kimi çayda, kimi çorbada, yarım saat geçiriyoruz. C grubunun rehberliğini Ayşe hanım yapıyor. Aslında ayıp da olacak. Hatta otobüste parkur çok zor değil, C yapılır dediler. Ama Mustafa bey B'de kal diyince B'de kalıyoruz. Ve orada tecrübenin önemini birkere daha anlıyorum. B'de bile vücudum bana karşı geliyordu, C'de yürüsem vücudumla kapışırdık herhalde. (Unutmuş, salak :)) Neyse, 9:30 itibariyle B grubuyla yürümeye başlıyoruz.

Ah'lar, puf'lar eşliğinde ilk kısa molamızı 10:05'de veriyoruz. Burada grup; B grubunun temposunun düşük olduğunu söyleyenler ile B'nin gereksiz yere hızlandırıldığını düşünenler olarak ikiye ayrılıyor. Tempo yapmak isteyen yaklaşık 10 kişi gruptan ayrılıyor, kurtlarla başbaşa kalıyoruz. (Nedense bizi kurtlar kapmıyor, ama sanırım kafamızda kırmızı bere olmadığından, işte sarı-lacivert berenin bir yararı daha :) ) Mustafa beyin tecrübesine ve parkurla ilgili çalışmalara katılmış olmasına güvenerek tempomuzu arttırıyoruz.


Ve 11:00'da gerçek bir mola. 10 dakika meyve molası. Meyvelerimizi yiyor, çevreyi fotoğraflıyoruz. Bir soluk alıyoruz. Ondan sonra hemen hareket. Neden? Oraya muhabbet etmeye gelmedik, işimiz var, YÜRÜYECEĞİZ!!!!

12:00 itibariyle görüp görebileceğimiz zirveyi görüyoruz. Hatta şöyle diyeyim. Zirveyi karşıdan göreceğimiz zirveyi görüyoruz. Orada herkes bir kıpırdanıyor, yürüyün karşıdan görüyoruz, gitmediğimiz zirve bizim değildir diye ama, sanırım herkes benim gibi. Vücutlarımızı dinliyoruz. (Tabi bir de Mustafa bey'i) Oradan mola yerine geriye dönüyoruz. Ama hesabı açık bırakıyoruz. O zirve daha sonra bizim olacak. O zirveye çıkılacak...

12:50 mola yerindeyiz. A'lar gelmiş, B'ler gelmiş, ateş yakılmış, kıyafet değiştirilmiş, sofralar kuruluyor. Kaçaklar yine kürkçü dükkanına geliyoruz. Şimdi en güzel ikinci an (birincisi zirve); yemek yenecek... Mola yaklaşık 1 saat. (Mola sonunda henüz tanışmadığım bir amca şarkılar söylemeye başlıyor. Herkes hevesli. :) Bir süre şarkılar söyleniyor.) Sonrasında dağlar olmasa bile çamur bizleri bekliyor :)

14:40 ilk mola anımız, biraz su içiyoruz, biraz fotoğraf ve çamurlara, yoğun ormana devam.

15:20 son meyve molası. Hatta belki bu meyve molasına bile gerek yok, köy karşımızda. Ama şöyle köy manzarası ile biraz meyve iyi gider. Özellikle de o meyvelerin eve bizimle geri dönmesine gerek yokken. Ne demişler; dağda olan dağda kalır. (veya buna benzer birşey :)) ve 16:00 itibariyle köye giriş yapıyoruz. Şanslıyız, ilk gelen grubuz. Arkamızdan B ve A grupları birlikte yürüyerek geliyor. Peşlerinden de C'ler tabiri caizse dökülmeye başlıyor :) Eeee, yürürken koşuyorlar, bir anda dağılıp tekrar toparlanıyorlar, saldırır gibi tırmanıyorlar. İzlemesi çok zevkli ama gerçekten fazla iyiler...

16:30 itibariyle otobüse binip İzmir'e geri götürülüyoruz. Aslında daha önceki yürüyüşlerde tam hissettiğim buydu. İzmir'e geri götürülüyorum. Ben orada mutluydum ve 1 hafta daha çalışmak için geri götürülüyorum. 1 hafta işimi iyi yaparsam, bana yine ödül verecekler, 8 saat için tekrar buraya gelebileceğim. Ama şimdi "İzmir'e geri götürülüyorum." Gerçi bukez yolculuk tam tersi, beni yavaş yavaş 1 haftama hazırlayan insanlar var. Gürsel hocam, Merve ve Aslı muhabbet gırla. Ve o kadar büyük bir yorgunluğu kahkahalarla geçen 1 saat ile tamamlıyoruz. Yorgunluktan eser kalmadan servisten iniyoruz.

Gidecekler için notlarsa; görülecek çok fazla birşey yok. Doğa güzel ama bilmiyorum işte. Aynı formatın daha iyilerini görmüş müydüm ki? Genel olarak da görülecekler dere yatakları, güzel ağaçlar, sık orman yapısı. Parkur orta zorlukta. Hatta düşük zorluk bile diyebilirim ama zorlaştıran konu, yerlerin ya buz olması, yada buzun eridiği yerlerde neredeyse balçık şeklinde çamur olması. Sürekli kaymamak veya çamura batmamak için uğraşıyorsunuz. Bu da zorluğu ortaya hatta yer yer zora çeviriyor. Ancak farklı bir havada kolay zorluk derecesinde bile düşünülebilir.

Katılan, yürüyen herkese teşekkürler, Umarım haftaya çok büyük bir sorunum olmazsa Emiralem'deyim. Beklerim efendim.

Not: Bu arada DEDAK'ta Oryantiring (Nasıl yazılır bilmiyorum?!?) çalışmaları başlamış. Ben zamanı uygun olduğu takdirde yazılıyorum. Oradan edindiğim tecrübeleride yakında yazmaya başlarım herhalde. Ancak düşünen varsa elini çabuk tutsa iyi olur. Teorik dersler yakında başlayacakmış.

Bağyurdu - Dededağ (17 km)
Servis Hareket _________________08:05
Bağyurdu'na Varış ______________09:00
Hareket ________________________09:30
Mola(5dk) ______________________10:05
Mola(10dk) _____________________11:00
Zirve(5dk) _____________________12:00
Öğle Yemeği(60dk) ______________12:50
Mola(5dk) ______________________14:40
Mola(10dk) _____________________15:20
Bitiş __________________________16:00
Servis Hareket _________________16:30

Fotoğrafların bazıları:


Not:
Çektiğim fotoğrafların tamamı: http://s240.photobucket.com/albums/ff299/XtrmPrgrmmr/DEDAK%20-%2020080106/

Tüm yürüyüş fotoğraflarım: http://www.flickr.com/photos/xtrmprgrmmr/

1 comment:

  1. ilk defa bir blok ta ismim geçmiş heycanlandım (:

    ReplyDelete