Monday, February 04, 2008

Orienteering - 3 (Harita antrenmanı)

Merhaba,

Bundan sonra teorik ne öğreneceğiz bilmiyorum ama zaman buldukça internette bulduğum çeşitli haritaları paylaşmak ve kendi yapmayı düşüneceğim parkuru anlatmak istiyorum. Siz de aşağıdan yoruma basarak kendi koşacağınız parkuru herkesle paylaşırsanız belki birilerinin aklına gelmeyen birşeyleri tartışırız... (Ayrıca yanlış yorumlamış olduğum haritalarda beni düzeltirseniz sevinirim.)

İlk bulduğum harita; Orienteering in Georgia sitesinden. Sitede güzel bir ilk eğitim sayfası da var. İngilizce bilenler için iyi bir giriş de olabilir. İncelemekte yarar var: http://www.gaorienteering.org/Education/BeginnerGuide/map_reading.htm

Haritaya gelirsek:



Benim parkurum:
S-1: Direkt sağımdaki açıklık yoldan karşıya koşardım. (ki yoldan geçersem 90derece kırıp geçerek kontrol edebilirim)
1-2: Deniz kenarına inip koyun ucuna kadar koşup pusula yardımıyla direkt çıkış yapılabilir.
2-3: Yine pusula yardımıyla direkt çıkış. (Uzun yol yardımcı olacaktır.)
3-4: Yüksekte olduğumuza göre denize inişimiz kolay olacaktır. Yukarıdan koyun görüneceğini tahmin ediyorum. Ayrıca geliş yönümüzde yürümeyeceğimiz kesin olduğuna göre direkt aşağıya denize kadar koşulabilir. Sonra kıyı boyunca pusula yardımıyla koşulur.
4-5: Deniz kenarına geri inip kıyı boyunca koşup 2.nehirden içeri girerim.
5-6: Nehir boyunca yukarı. Pusula yardımıyla zirveye ki zirveyi görmek zor olmasa gerek.
6-7: Pusula yardımıyla insan yapımı malzemelerden doğru olanı saldırı noktası seçerek yola çıkılabilir. Yoldan direkt koşu.
7-8: Eğlence istiyorsanız (ki ben isterim ;) ) Pusula yardımıyla direkt koşu.
8-9: Nehir boyunca deniz kenarına kadar dinlenerek gelip çitlerde dikkatli olup 9 numarayı görmek lazım.
9-10: Nehir boyunca dinlenmişsem direkt koşu. Yorgunsam yeşil alandan geçip patika, patika yoluyla ilerle.
10-F: Son nokta olduğuna göre pusula yardımıyla direkt koşu. (Yolun kenarından geçtiğinde doğru yolda olduğunu anlarsın.)

Benim parkurum bu. Hatam varsa veya kendi parkur yorumunuz olursa lütfen yazın...
Selamlar...

Not: Bu arada haritayı düzgün göremiyorsanız. Kendi sitesinden tıklayıp açabilirsiniz veya bana söyleyin :)

No comments:

Post a Comment