Thursday, February 07, 2008

Orienteering - 4 (Harita antrenmanı)

Tekrar merhaba.

Bir harita daha...
Bu kez Australian Orienteering sayfasından. Yeni başlayanlar için haritada renklerin ne anlama geldiğini anlatan bir sayfada Belair Ulusal Parkı'nda bir Orienteering parkuru örneği koymuşlar. Ayrıca renk bilgisi için incelenebilir: http://www.orienteering.asn.au/newcomers/themap/



Şimdi gelelim benim parkura:

S-1: Pusula yoluyla ilk noktaya varılabilir. Ayrıca sanırım göl kıyısındaki açık alan saldırı noktası olarak kullanılabilir.
1-2: Göl kıyısından ilerleyip çevirip sanırım direkt pusula yardımıyla çıkmak yeterli olacak. Çünkü her ne kadar patika-yol görünse de yükselmenin hafif olması ve açık alan olması koşunun zor olmayacağını direkt hareketin mümkün olduğunu gösteriyor.
2-3: Biraz yorulduğumuzu tahmin ediyorum. Yol tarafındaki (Saldırı noktası) patika yolundan 3 nolu noktaya varabiliriz.
3-4: Yeterli dinlendiğimi tahmin ediyorum (Sanırım sıkılmış bile olabilirim) direkt parkur en iyisi. Zirveyi saldırı noktası yapıp, Sonrasında yukarıdan patikaların kesişme noktasına inilebilir. Ayrıca zirvenin patika yönünün açık alan olduğunu düşünürsek sanırım kesişim noktası rahat bir saldırı noktası olacaktır.
4-5: Sanırım patikayı takip etmek hem dinlenmek açısından hem de ileriki noktalara güç saklamak açısından yararlı olacaktır.
5-6: Sanırım bu kadar patika yeter. ilk saldırı noktası evler. Evleri soluma alıp direkt ormana dalmak en zevklisi. :) Umarım yarabandım vardır.
6-7: Yine patika ve dinlenme şansı. Burada bu patikanın olduğunu daha önce görseydim, başka biryerde daha fazla güç kullanır, saklamazdım.
7-8: Uzun koşular, en sevmediklerim. Sanırım hem patika gibi hem de yarı-kurumuş dereden aşağı inmek en iyisi. (Tabi su durumu, planı değiştirir.) Sonra da patikayı takip ederek sonraki parkura hazırlık. (dinlenme)
8-F: Son anlar ise pusula yolu ile direkt koşu en iyisi. Gerçi harita çok temiz olmadığından tam anlaşılamıyor ama sanırım direkt koşu yolu boyunca sürekli açık alan ve ev tarzı yerlerden geçerek Son noktasına varırız.

Düzeltme ve iyileştirmelerinizi bekliyorum.

Başka bir haritada görüşürüz.

Not: Bu arada ben bu yazıları harita üzerine düşünerek yazmıyorum. Aynı yarıştaymışımı gibi haritada numaraların yerlerine bir süre bakıp, kapatıp yazısını yazıp sonra diğer noktaları inceliyorum. Yani uzun uzun inceleyip en iyiyi yazmıyorum. Sanırım giderek daha hızlı harita okumama yardımı olacaktır. Bir kerede tüm noktaları hafızamda tutabilmek gibi :)

No comments:

Post a Comment