Tuesday, March 18, 2008

Orienteering - 15/03/2008 (Çiçekliköy)

Merhaba,



Çok uzatmak da olmaz. Bu hafta Dokuz Eylül Dağcılık ve Doğa Sporları Klübü (DEDAK) dahilinde ilk Orienteering organizasyonumuzu yaptık. Kendim organizasyonda bilfiil yeraldım diye söylemiyorum :) mükemmel de geçti. Temel olarak 2 amaçla gitmiştik: Eğlenmek ve Oryantiring sporunu öğrenerek yarışmacı olmak. Kulüp içerisinde uzun-kısa bir süredir bu sporu öğrenmeye ve kendimizi geliştirmeye çalışan bizler ve aramıza yeni katılan arkadaşlarımızla güzel bir cumartesi günü geçirdiğimiz kesin.

Sabah 9:30'da bilen ve öğrenen toplam 35 kişi Konak İskele önünden hareket ettik. Neşeli bir yolculuk sonrası Bornova Çiçekliköy İzmir Kent Ormanı'na vardık. Yol boyunca ilk kez gelen arkadaşlarımızla verdiğimiz temel eğitimi çıkış yaptığımız 10:50'ye kadar tamamlamaya çalıştık. Eğlenmek ilk amacıyla gelmiş arkadaşlarımıza ilk etapta verdiğimiz bu eğitim sanırım işimize yaradı ki, kaybolan ve Bornova'da bırakmak zorunda kaldığımız arkadaşımız olmadı :)

Yaklaşık 11:30'a kadar süren çıkışlar sonrası (ki en son ben çıkış yaptım.) yol boyunca arkadaşları izleme şansı buldum. Dağılan takımlar, bir yerde durmuş ne tarafa koşacağına karar vermeye çalışan gençler, bayrağı bulunduğundaki sevinç gösterileri... Sanırım bu işi sevmeye başlıyorum. Bir çok arkadaşla yolda karşılaştım. Sohbet etme şansım oldu. Tüm arkadaşların eğlencelerini görme şansım oldu. O zaman anladım ki, biz iyi bir iş yapıyoruz.

Kendi performansıma gelince. Patika dışında yaptığım koşuları özlemişim. her fırsat bulduğumda sık orman alana daldım. Süre olarak büyük kazançlarım olmadı ama sık orman alandaki tempomun artmasını (çıkışlarımdaki hızımın arttığı kesin ancak inişlerimdeki hızımın arttığı kesin. ) sağladım sanırım. Sonuçta bu antrenman olduğuna göre, burada bunları denemek anlamlı.

Peki neler oldu?
+Sık ormandaki iniş hızım artmış
+Sık ormandaki çıkış hızım artmış
+Sürekliliğim artmış
+Bayrak konması ihtimali yüksek yerleri tahmin edebiliyorum
-Hala eğlencesi fazla olduğu için patika-sık orman seçimini hatalı yapıyorum.
-İhtimal yüksek yerleri tahmin ediyorum ama göremeyebiliyorum.
-Birkaç kez bileğim burkulabilirdi. İniş hızımı arttıracağım diye abartmasam iyi olacak.
-Parkur dahilinde özellikle yabancılar varsa öğretmenliğim tutuyor. Durup konuşmak, insanlara yaptığım işi anlatmak yerine koşmaya baksam sanırım daha iyi olacak :)

Dinlenme ve harita tartışması bitince çayımızı içip harita tartışmalarımızı tamamlayıp 3 gibi Konak'da olduk ve gayet güzel bir havada, ormanlık alanda (çok güzel yeşil bir ortamda), çok güzel insanlarla yaptığımız çok güzel bir etkinlikten döndük...

Önümüzdeki hafta için sanırım katılımcı sayımız artacak. Burada okuyup da katılmak isteyen olursa memnun oluruz... Detayları benden veya www.dedak.org.tr adresinden öğrenebilirsiniz...
Görüşürüz.

No comments:

Post a Comment