Friday, October 01, 2010

İzmir'de Doğa Yürüyüşleri

Merhaba,

Bildiğiniz gibi blogumun büyük bir bölümü Doğa Yürüyüşlerine ayrılmış durumda. İzmir özellikle çevresinden kaynaklı bir avantajla Doğa Yürüyüşleri konusunda bir cennet. İzmir içinde bu yürüyüşlerde yardımcı olan birçok irili ufaklı Dağcılık grubu mevcut. Bende bu konuya hatırlarsınız, şöyle başlamıştım; "Ben başlarken internette ya doğru düzgün bilgi bulamıyorum ya da birçok parça parça bilgiyi kendim derlemek zorunda kalıyorum. Madem başkası yapmıyor, ben yapayım..."

Önce, okuyorsunuz zaten, İzmir ve çevresindeki parkurlar hakkında internette notlar bulunsun ki, insanlar seçerken neyle karşılacaklarını bilsinler demiştim. Bu sırada bir tek kulübe üye oldum. Neredeyse hep aynı dağcılık kulübü ile yürüdüm. Bana çok kez, farklı kulüplerden de tecrübeler edinmem söylense de, birçok insan böyle yapsa da, konuyu öğrenene kadar aynı kulüple devam etmem gerektiğini düşündüm. Ama insan yaşayarak öğreniyormuş...

Bundan sonra yine bir tek kulübemi adapte olurum, yoksa parkur takip etmeye başlayabilir miyim bilmiyorum ama blogu geliştirmek adına dedim ki; "İnsanlar farklı kulüplerin yürüyüşlerini takip etmek için Facebook grupları, mailler, broşürler takip edip inceliyorlar. Hepsi alt alta yazsa iyi olurdu herhalde..." Bundan sonra blogun yan tarafında (Maçların altında :) ) her hafta kulüplerin planladıkları yürüyüşlerin listesini göreceksiniz. Umarım işe yarar...

Birkaç uyarı;
_Liste kulüplerin sezon başında yaptıkları duyurular / bastırdıkları broşürler çerçevesinde hazırlandı.
_Haftalık olarak kulüpler planlarında değişiklik yapabilirler... Bu nedenle son kararınızı vermeden kulüpten teyid ederseniz iyi olur.
_Her kulüp eşit uzaklıkta durmaktadır. Sıralama o haftaki parkurun ilk kelimesinin ilk harfine göre otomatik yapılıyor. Yani her hafta farklı bir kulüp ilk sırada olabilir.
_Kulüplerin araç kalkış yerleri, rehberleri, servis güzergahları çok uzun bilgiler olduğu için yazamadım. Karar verdiğiniz kulübün bilgilerini web sitesi / telefon / vb. yöntemlerle kendilerinden öğrenebilirsiniz...
_Listede benim ulaşabildiğim kulüplerin programları var. Benim bilmediğim ve/veya duyurusunu sonradan yapmış kulüp olursa, yardımcı olursanız, listeye eklemek isterim. Lütfen yorum olarak ekleyin.
_Listemde, kulübünün tanıtımını yapmak istemeyen, hatta yardımcı olduğum için başıma gelmeyen kalmamış bir İzmir kulübü yeralmamıştır. Halen listede programı yayınlanan ve bunu istemeyen başka kulüpler de olduğu takdirde memnuniyetle silebilirim. Yorum olarak eklemeniz veya bana ulaşmanız yeterli...

Lütfen, kulüplerin kendi duyuru sistemlerine üye olarak son ve detaylı bilgilere ulaşınız. Bu listeyi sadece referans amacıyla kullanınız...

Listede var olan kulüpler; (Alfabetik sıra)

Doğa35 Yürüyüş Grubu
Doruk Dağcılık Kulübü
İzmir Dağcılık Kulübü
İzmir Dağcılık İhtisas Kulübü
Karşıyaka Dağcılık Kulübü
Kordelya Dağcılık Kulübü
Smyrna Dağcılık Kulübü
Yamaç Dağcılık Grubu
Yüksek Doğa Severler Derneği
Zirve Dağcılık Kulübü

Selamlar...

2 comments:

  1. Haşim11:07 PM

    Slm Ulaş.Herhangi bir kulübe bağımlı olmadan kendi halimizde yürüyüşler yapmaya karar verdik.Kimseyi rahatsız etmeden hatta.. ve bu hafta kaynaklardan nif zirve yaptık.sıkı bir yürüyüş oldu.6 kişi katılımcı yürüyüş sonrası nefis yemekler:))
    Neyse uzattım lafı karıştırdım.Diyeceğim şudur kulüp değiliz ama bireysel duyurumu yollarım sana yayınlarsan yani :))

    ReplyDelete
  2. Abi, memnuniyetle yayınlarım tabi ki, yeterki sen bana gönder :) Merakla bekliyor olacağım... (Dikkat et, yine kimseye yardım falan etme. Sonra başımız dertten kurtulmuyor... :) )

    ReplyDelete